Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2006, 54(6), 239-248 | DOI: 10.11118/actaun200654060239

MARKETINGOVÝ VÝZKUM A IMAGE MÍSTA

Miroslav Foret, V. Foretová
Ústav marketingu a obchodu, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika

Příspěvek se zabývá problematikou image a identity dvou měst (Brna a Zlína) i celé načí země (České republiky). Začíná teoretickým vysvětlením pojmů image, identita a kultura místa a jejich vzájemnými souvislostmi. Potom je prezentován vlastní empirický marketingový výzkum Brna a jeho jsou výsledky porovnány s teorií marketingové komunikace, zvláště potom s otázkami identity místa, jeho jednotným vizuálním stylem a logem.

image, identita, marketingový výzkum, marketingová komunikace, jednotnývizuální styl, logo

Marketing research and place image

The paper deals with some problems of the image and identity of two towns (Brno and Zlín) as well as the whole country (Czech Republic). It starts with theoretical explanation of terms place image, identity and culture and its interrelated influences. Than own empirical marketing research of Brno image is presented and compared with theory of marketing communication, especially with the problems of place identity, unified visual style and logo.

Keywords: image, identity, marketing research, marketing communication, unified visual style, logo
Grants and funding:

Výsledky uvedené v příspěvku jsou součástí výzkumného záměru, VZ: 62156 48904 Česká ekonomika v procesech integrace a globalizace a vývoj agrárního sektoru a sektoru služeb v nových podmínkách evropského integrovaného trhu, tematický okruh 03 Vývoj vztahů obchodní sféry v souvislosti se změnami životního stylu kupního chování obyvatelstva a změnami podnikového prostředí v procesech integrace a globalizace, realizovaného za finanční podpory ze státních prostředků prostřednictvím MŠMT.

Received: May 30, 2006; Published: December 1, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Foret, M., & Foretová, V. (2006). Marketing research and place image. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis54(6), 239-248. doi: 10.11118/actaun200654060239
Download citation

References

  1. MORGAN, G.: Images of Organization. Sage Publications, London 1986, 1. vyd., 423 s., ISBN 0-8039-2831-9
  2. VAN RIEL, C. B. M.: Principles of Corporate Communication. Prentice Hall, London 1995, 1. vyd., 239 s., ISBN 0-13-150996-9
  3. VOS, M., SCHOEMAKER, H.: Geintegreerde Comunicatie. LEMMA, Utrecht 1996, 1. vyd., 248 s., ISBN 90-5189-571-2
  4. VOS, M., SCHOEMAKER, H.: Integrated Communication. LEMMA, Utrecht 1999, 1. vyd., 365 s., ISBN 90-5189-382-5
  5. ČIHOVSKÁ, V., HANULÁKOVÁ, E., LIPIANSKÁ, J.: Firemný imidž - Kultúra, identita, dizajn, komunikácia. Eurounion, Bratislava 2001, 136 s., ISBN 80-8898-24-6
  6. FORET, M., FORETOVÁ, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Grada, Praha 2001, 1. vyd., 178 s., ISBN 80-247-0207-X
  7. Brno City Government 1999. Brno 2000, 1. vyd., 107 s.
  8. FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno 2006, 1. vyd., 443 s. + CD, ISBN 80-251-1041-9
  9. VAŇOVÁ, A. 2000. Imidž územia. In Ekonomika a spoločnosť. 2000, vol. 1, no. 2, s. 142-148. ISSN 1335-7069.
  10. VAŇOVÁ, A., SZEKÉLY, V. 2000. Imidž Banskej Štiavnice a Kremnice ako turistických lokalít. In Urbánny vývoj na rozhraní milénií. Prešov: FF PU, Inštitút turizmu a hotelového manažmentu, 2000, no. 3, s. 326-331. ISBN 80-88885-80-9.
  11. VAŇOVÁ, A. 2001. Imidž úradu miestnej samosprávy. In BERNÁTOVÁ, M. et al. 2001. Komunikujúce mesto na prelome tisícročí. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 2001, s. 48-52. ISBN 80-8055-609-1.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.