Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2006, 54(6), 47-56 | DOI: 10.11118/actaun200654060047
NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ DOMÁCNOSTÍ A NÁVŠTĚVNÍCI OBCHODNĚ-ZÁBAVNÍHO CENTRA OLYMPIA
- Ústav marketingu a obchodu, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika
První část příspěvku vychází ze zpracování celostátního dotazníkové šetření z přelomu roku 2005-2006. Zaměřuje se na to, jak domácnosti u nás nakupují potraviny, oděvy, obuv a vybavení domácnosti (nábytek, elektroniku, kuchyňské a jiné spotřebiče, včetně nejrůznějších doplňků) a čím je toto jejich nákupní chování ovlivněno.
Druhá část uvádí nárůst počtu obchodně-zábavních center v České republice. Tyto trendy se změní nákupní chování našich zákazníků. Na jaře 2006 jsme provedli vlastní marketingovou sondu návštěvníků obchodně-zábavního centra Olympia v Brně-Modřicích. Přinesla některé detailnější základní údaje o jejich sociodemografických charakteristikách i nákupní orientace. Potvrdila, že nakupování v nákupních centrech se stává součástí dnešního životního stylu, trávení volného času a zábavy.
nakupování potravin, nakupování oděvů a obuvi, nakupování vybavení domácnosti, životní styl, chování zákazníků, obchodně-zábavní centra, zábava
The households purchase behavior and visitors shopping - amusing centre Olympia
The first part of the paper is devoted to the problems of the households purchase behavior in the Czech Republic. The main part is based on own empirical results from own marketing research conducted in 2005-2006. The results concerns on influences of food-stuffs purchases, clothes and shoes purchases, household equipments purchases and differences among them.
In the second part is presented increasing number of shopping - amusing centres in the Czech Republic. These trends are changing purchase behavior our consumers. In Spring 2006 was conducted own marketing research of visitors shopping - amusing centre Olympia in Brno Modřice. Some more detail results give their basic sociodemographic characteristics as well as shopping orientations. The purchase in the shopping - amusing centres is a part of the contemporary life style, leisure and amusement.
Keywords: lifestyle, consumer behavior, shopping - amusing centres, amusment, food-stuffs purchases, clothes and shoes purchases, household equipments purchases
Grants and funding:
Výsledky uvedené v příspěvku jsou součástí výzkumného záměru, 62156 48904 "Česká ekonomika v procesech integrace a globalizace a vývoj agrárního sektoru a sektoru služeb v nových podmínkách evropského integrovaného trhu", tematický okruh 03 "Vývoj vztahů obchodní sféry v souvislosti se změnami životního stylu kupního chování obyvatelstva a změnami podnikového prostředí v procesech integrace a globalizace" realizovaného za finanční podpory ze státních prostředků prostřednictvím MŠMT ČR.
Received: May 31, 2006; Published: December 1, 2014 Show citation
References
- FORET, M.: Chování a rozhodování zákazníka při nákupu nápojů. In: Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, roč. LIII, 2005, č. 6, s. 63-74, ISSN 1211-8516. DOI: 10.11118/actaun200553060063
Go to original source...
- ŘEHÁK, J., ŘEHÁKOVÁ, B.: Analýza kategorizovaných dat v sociologii. 1. vyd. Academia, Praha 1986, s. 397
- KAPSDORFEROVÁ, Z., NAGYOVÁ, L.: Consumer behaviour at the Slovak dairy market. In Agricultural Economics. 2005, s. 362-368. ISSN: 0139-570X
Go to original source...
- Expanze velkých nákupních center nezpomaluje. Tisková informace společností INCOMA Research a GfK Praha k výsledkům výzkumu "SHOPPING CENTER & HYPERMARKET 2006". Praha 9. 3. 2006, http://www.incoma.cz
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.