Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2006, 54(3), 115-128 | DOI: 10.11118/actaun200654030115
TAXACE KOGNITIVNÍCH ÚKOLŮ
- Ústav humanitních věd, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika
Pojednání má kondiciocentrickou povahu. Aplikují se v něm poznatky o kognitivních cílech výuky do formulací kognitivních úkolů výuky. Předkládá se v něm soubor 152 úkolů do výuky vysokoąkolského předmětu PEDAGOGIKA. Při sestavování tohoto souboru v letech 2002 aľ 2005 se pouľívaly postupy doporučované D. Tollingerovou. Dominantními úkoly souboru jsou úkoly taxonomické úrovně TÚ 3.6 (úkoly typu >>hodnocení a pozorování
taxonomie kognitivních cílů, taxace kognitivních cílů, formulace kognitivních úkolů, taxace kognitivních úkolů, omezenosti taxace kognitivních obtíľí
Enumerative of cognitive tasks
Treatise has condicio-centric character. Knowledge about cognitive targets of teaching into formulations of cognitive tasks of teaching is applied in this treatise. 152 tasks into teaching of iniversity subject "PEDAGOGY" are presented in this treatise. Processes (recommended by Ms. D. Tollinger) have been used during compilation of file in years 2002-2005.
Keywords: formulation of cognitive tasks, taxonomy of cognitive tasks, taxation of cognitive tasks
Received: December 15, 2005; Published: December 10, 2014 Show citation
References
- BYČKOVSKÝ, P., KOTÁSEK, J.: Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxnomie. Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 227-242. ISSN 0031-3815.
- HUDECOVÁ, D.: Revize Bloomovy taxnomie edukačních cílů. Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 274-283. ISSN 0031-3815.
- MELEZINEK, A.: Inľenýrská pedagogika. 2. vyd. Praha: ČVUT, 1994. 179 s. ISBN 80-01-01214-X.
- PRŮCHA, J. Česká pedagogická věda v současnosti: Pokus o pozitivní reflexi stavu. Pedagogika, 2005, roč. 55, č. 3, s. 230-247. ISSN 0031-3815.
- ©RÁMEK, R.: Diagnostika v environmentálním vzdělávání. Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun. 2000a, 48, č. 2, s. 103-109. ISSN 1211-8516.
- ©RÁMEK, R.: K taxonomiím učebních úloh B. S. Blooma et al., D. Tollingerové a A. Malacha. In Řízení osvojovacího procesu VII. Vyąkov: VV© PV, 1989, s. 120-125. B. ISBN.
- ©RÁMEK, R.: Některé přístupy k výzkumu semiformálního a nonformálního vzdělávání s environmentálním obsahem. In Zborník vedeckých prác z Medzinárodních vedeckých dní 2000, III. Nitra: SPU, 2000b, s. 345-348. ISBN 80-7137-171-1.
- ©RÁMEK, R.: Pedagogika I. 1. vyd. Brno: MZLU, 1999a. 190 s. ISBN 80-7157-414-7.
- ©RÁMEK, R.: Pedagogika I. 1. vyd./1. dot. Brno: MZLU, 2001. 190 s. ISBN 80-7157-414-7.
- ©RÁMEK, R.: Podíl učebních úloh učebnic zemědělských oborů na rozvoji tvořivosti ľáků. In Zborník z konference Súčasnos» a perspektivy rozvoja pôdohospodárskeho ąkolstva. Nitra: V©P, 1993, s. 136-137. B. ISBN.
- ©RÁMEK, R.: Učební úkoly a tvořivost ľáků. In Sociálně edukativní problémy mládeľe a dospělých v reflexi pedagogické teorie a praxe. Sborník příspěvků ze 7. konference ČPdS. Brno: ČPdS, 1999b, s. 161-162. ISBN 80-85615-81-9.
- TOLLINGEROVÁ, D.: Úvod do teorie a praxe programované výuky a výcviku. Studijní korespondenční kurs. Odborná výchova, 1969/1970 a 1970/1971, roč. 20 a 21, s. 1-96 a 119-120. B. ISBN.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.