Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2005, 53(6), 247-256 | DOI: 10.11118/actaun200553060247
Generalizace názorů na formy a metody výuky používané na předstupních vysokých škol
- Ústav humanitních věd, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika
Standardní, ustálené formy a metody vychovávání a vzdělávání žáků primárních a sekundárních škol nemohou dostatečně všestranným a taxonomicky náročným způsobem rozvíjet osobnost žáků z hlediska rozumového, citového a volního. Takové formy a metody vychovávání a vzdělávání žáků mohou proto v symbióze s mnohými civilizačními činiteli, a to nejen v cizině, napomáhat rozšiřování >>nového analfabetizmufunkčně negramotnýmpostrachu nejcivilizovanějších zemí světa
preterciární školy, stereotypní formy a metody výuky, neúnosnost dalšího nedoceňování tvořivých forem a metod školní výuky
Generalization of opinions for forms and methods of teaching used od lower stages of universities
Competent persons show, that more than 90% of teachers of Czech elementary schools and secondary schools until and since of 90-s of last century used and still use stereotype forms and methods of teaching; these procedures, which are little autonomic, formative and social. Procedures of sharing knowledge to students and underestimating of deducing of knowledge with students.
Keywords: preterciar schools, stereotype forms and methods of teaching, unacceptability of next under estimating of creating forms and methods of school's teching
Received: May 30, 2005; Published: December 20, 2014 Show citation
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
References
- ČSI; Zpráva o školním roce 2001/2002. Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 1, s. 18. ISSN 0139-5718.
- HAVLÍNOVÁ, M.: Jak vypadá naše dnešní škola: jako dříve nebo se mění? Pedagogika, 1993, roč. 43, č. 2, s. 137-148. ISSN 0031-3815.
- HRUBÁ, J.: Jasná zpráva o konci školství. Učitelské listy, 2002/2003, roč. 10, č. 5, s. 1. ISSN 1210-6313.
- HUSNÍK, P.: Učitelé-inženýři chybějí hlavně kvůli platům. Učitelské noviny, 2001, roč. 104, č. 44, s. 3 a 10. ISSN 0139-5718.
- Id ČSI: Frontální výuka převažuje. Učitelské noviny, 2202, roč. 105, č. 1, s. 4. ISSN 0139-5718.
- Jak jsou na tom čeští školáci? Dobře, zjistil UNICEF. Mladá fronta DNES, 2002, roč. 13, č.277, s. A/16. ISSN 1210-1168.
- Jsou české děti gramotné? Rovnost, 2003, roč. 13, č. 9, s. Personální rádce II. ISSN 0862-7967.
- MIKULŮ, R.: Jak hluboko? aneb Už je to tady! Učitelské listy, 2001/2002, roč. 9, č. 6, s. 4. ISSN 1210-6313.
- MIKULŮ, R.: Jak hluboko musí školství klesnout? Týdeník školství, 2002, roč. 10, č. 4, s. 8. ISSN 0862-9641.
- Osm otázek pro Doc. PhDr. Hanu Kasíkovou, CSc. EuroCampus, 2004, b. roč., č. listopad/prosinec, s. 6. ISSN 1213-5321.
- PASCH, M. et al.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 418 s. ISBN 80-7178-127-4.
- Pět otázek pro Doc. PhDr. Jaroslava Koťu. EuroCampus, 2004, b. roč., č. leden/únor, s. 6. ISSN 1213-5321.
- PIŤHA, P.: Příliš mnoho studentů a profesorů. Mladá fronta DNES, 2002 roč. 13, č. 232, s. B/5. ISSN 1210-1168.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 292 s. ISBN 80-7178-029-4.
- sh Školní výuka? S věkem žáka se zhoršuje. Mladá fronta DNES, 2001, roč. 12, č. 296, s. A/2. ISSN 1210-1168.
- Stává se z Itálie země analfabetů? Učitelské noviny, 2001, roč. 104, č. 14, s. 24. ISSN 0139-5718.
- SUKUP, R.: Dosažená úroveň vzdělání ve vyspělých zemích. Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 45, s. 23. ISSN 0139-5718.
- ŠRÁMEK, R.: Pedagogika I. 1. vyd. Brno: MZLU, 1999. 190 s. ISBN 80-7157-414-7.
- ŠRÁMEK, R.: Pedagogika II. 1. vyd. Brno: MZLU, 2002. 49 s. ISBN 80-7157-600-X.
- ŠRÁMEK, R.: Studijní programy v konfrontační introspekci. In Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun., 2004b, roč. 52, č. 6, s. 267-276. ISBN 1211-8516. DOI: 10.11118/actaun200452060267
Go to original source...
- ŠRÁMEK, R.: Vývoj počtu studujících středoškolské učitelství. In Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun., 2004a, roč. 52, č. 6, s. 253-266. ISBN 1211-8516. DOI: 10.11118/actaun200452060253
Go to original source...
- Téma UN; Je česká škola encyklopedická? Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 1, s. 15-18; č. 2, s. 3 a 15-18 a č. 5, s. 18-19. ISSN 0139-5718.
- Usiluji o to, aby rozpočtová kapitola resortu školství nebyla krácena, říká Petra Buzková. Právo, 2002, roč. 12, č. 203, s. 1 a 13. ISSN 1211-2119
- Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2002/2003, s. 5-27. Dostupné na: http://www.csicr.cz/frameset.html (30. 3. 2005).
- Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2003/2004, s. 5-24. Dostupné na: http://www.csicr.cz/frameset.html (30. 3. 2005).
- Vzdělávat zaměstnance pro budoucnost. Právo, 2005, roč. 15, č. 45, s. 14. ISSN 1211-2119.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.