Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2005, 53(6), 247-256 | DOI: 10.11118/actaun200553060247

Generalizace názorů na formy a metody výuky používané na předstupních vysokých škol

Rudolf Šrámek
Ústav humanitních věd, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika

Standardní, ustálené formy a metody vychovávání a vzdělávání žáků primárních a sekundárních škol nemohou dostatečně všestranným a taxonomicky náročným způsobem rozvíjet osobnost žáků z hlediska rozumového, citového a volního. Takové formy a metody vychovávání a vzdělávání žáků mohou proto v symbióze s mnohými civilizačními činiteli, a to nejen v cizině, napomáhat rozšiřování >>nového analfabetizmufunkčně negramotnýmpostrachu nejcivilizovanějších zemí světa

preterciární školy, stereotypní formy a metody výuky, neúnosnost dalšího nedoceňování tvořivých forem a metod školní výuky

Generalization of opinions for forms and methods of teaching used od lower stages of universities

Competent persons show, that more than 90% of teachers of Czech elementary schools and secondary schools until and since of 90-s of last century used and still use stereotype forms and methods of teaching; these procedures, which are little autonomic, formative and social. Procedures of sharing knowledge to students and underestimating of deducing of knowledge with students.

Keywords: preterciar schools, stereotype forms and methods of teaching, unacceptability of next under estimating of creating forms and methods of school's teching

Received: May 30, 2005; Published: December 20, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Šrámek, R. (2005). Generalization of opinions for forms and methods of teaching used od lower stages of universities. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis53(6), 247-256. doi: 10.11118/actaun200553060247
Download citation

References

  1. ČSI; Zpráva o školním roce 2001/2002. Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 1, s. 18. ISSN 0139-5718.
  2. HAVLÍNOVÁ, M.: Jak vypadá naše dnešní škola: jako dříve nebo se mění? Pedagogika, 1993, roč. 43, č. 2, s. 137-148. ISSN 0031-3815.
  3. HRUBÁ, J.: Jasná zpráva o konci školství. Učitelské listy, 2002/2003, roč. 10, č. 5, s. 1. ISSN 1210-6313.
  4. HUSNÍK, P.: Učitelé-inženýři chybějí hlavně kvůli platům. Učitelské noviny, 2001, roč. 104, č. 44, s. 3 a 10. ISSN 0139-5718.
  5. Id ČSI: Frontální výuka převažuje. Učitelské noviny, 2202, roč. 105, č. 1, s. 4. ISSN 0139-5718.
  6. Jak jsou na tom čeští školáci? Dobře, zjistil UNICEF. Mladá fronta DNES, 2002, roč. 13, č.277, s. A/16. ISSN 1210-1168.
  7. Jsou české děti gramotné? Rovnost, 2003, roč. 13, č. 9, s. Personální rádce II. ISSN 0862-7967.
  8. MIKULŮ, R.: Jak hluboko? aneb Už je to tady! Učitelské listy, 2001/2002, roč. 9, č. 6, s. 4. ISSN 1210-6313.
  9. MIKULŮ, R.: Jak hluboko musí školství klesnout? Týdeník školství, 2002, roč. 10, č. 4, s. 8. ISSN 0862-9641.
  10. Osm otázek pro Doc. PhDr. Hanu Kasíkovou, CSc. EuroCampus, 2004, b. roč., č. listopad/prosinec, s. 6. ISSN 1213-5321.
  11. PASCH, M. et al.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 418 s. ISBN 80-7178-127-4.
  12. Pět otázek pro Doc. PhDr. Jaroslava Koťu. EuroCampus, 2004, b. roč., č. leden/únor, s. 6. ISSN 1213-5321.
  13. PIŤHA, P.: Příliš mnoho studentů a profesorů. Mladá fronta DNES, 2002 roč. 13, č. 232, s. B/5. ISSN 1210-1168.
  14. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 292 s. ISBN 80-7178-029-4.
  15. sh Školní výuka? S věkem žáka se zhoršuje. Mladá fronta DNES, 2001, roč. 12, č. 296, s. A/2. ISSN 1210-1168.
  16. Stává se z Itálie země analfabetů? Učitelské noviny, 2001, roč. 104, č. 14, s. 24. ISSN 0139-5718.
  17. SUKUP, R.: Dosažená úroveň vzdělání ve vyspělých zemích. Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 45, s. 23. ISSN 0139-5718.
  18. ŠRÁMEK, R.: Pedagogika I. 1. vyd. Brno: MZLU, 1999. 190 s. ISBN 80-7157-414-7.
  19. ŠRÁMEK, R.: Pedagogika II. 1. vyd. Brno: MZLU, 2002. 49 s. ISBN 80-7157-600-X.
  20. ŠRÁMEK, R.: Studijní programy v konfrontační introspekci. In Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun., 2004b, roč. 52, č. 6, s. 267-276. ISBN 1211-8516. DOI: 10.11118/actaun200452060267 Go to original source...
  21. ŠRÁMEK, R.: Vývoj počtu studujících středoškolské učitelství. In Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun., 2004a, roč. 52, č. 6, s. 253-266. ISBN 1211-8516. DOI: 10.11118/actaun200452060253 Go to original source...
  22. Téma UN; Je česká škola encyklopedická? Učitelské noviny, 2003, roč. 106, č. 1, s. 15-18; č. 2, s. 3 a 15-18 a č. 5, s. 18-19. ISSN 0139-5718.
  23. Usiluji o to, aby rozpočtová kapitola resortu školství nebyla krácena, říká Petra Buzková. Právo, 2002, roč. 12, č. 203, s. 1 a 13. ISSN 1211-2119
  24. Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2002/2003, s. 5-27. Dostupné na: http://www.csicr.cz/frameset.html (30. 3. 2005).
  25. Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2003/2004, s. 5-24. Dostupné na: http://www.csicr.cz/frameset.html (30. 3. 2005).
  26. Vzdělávat zaměstnance pro budoucnost. Právo, 2005, roč. 15, č. 45, s. 14. ISSN 1211-2119.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.