Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2005, 53(3), 25-34 | DOI: 10.11118/actaun200553030025

Možnosti městského a venkovského cestovního ruchu v České republice

Miroslav Foret
Ústav marketingu a obchodu, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika

V první části se příspěvek věnuje otázkám dalšího rozvoje cestovního ruchu ve městě. Jako příklad využití města a jeho okolí ke sportovním a rekreačním aktivitám jsou uvedeny některé výsledky našeho reprezentativního výzkumu názorů obyvatel Brna. Jelikož jsme stejný výzkum realizovali poprvé v roce 1997 a opakovaně na konci roku 2001, je možné porovnávat a zjišťovat vývojové posuny.
Příspěvek upozorňuje na hlavní nedostatky, ale i možnosti nově vytvářeného projektu Moravských vinařských stezek na jižní Moravě. Empiricky vychází z vlastních zkušeností, zejména z osobních rozhovorů s představiteli místní veřejné správy a hodnotí je z hlediska marketingu rozvoje místního cestovního ruchu.
Příspěvek ukazuje, že v České republice zdaleka ještě nevyužíváme všech možností, které pro rozvoj cestovního ruchu nabízejí města i venkovské obce a mikroregiony. Zejména jsou opomíjeny principy a nástroje marketingu místního cestovního ruchu.

městský a venkovský cestovní ruch, rekreační a sportovní možnosti v Brně, partnerství v místním cestovním ruchu, Moravské vinařské stezky

The possibilities of the city and the country tourism in the Czech Republic

The first part of the paper is devoted to the problems of city tourism in the Czech Republic. As an example of the possibilities of city tourism is mentioned own marketing research of Brno citizens about their recreation and sport activities in the town and nearest surroudings. The marketing research was conducted for the first time in 1997 and repeated once again at the end of 2001.
The second part is oriented to the problems of the country tourism. As a practical case is used Southern Moravia project called Moravian Wine Trails. Empirical own experiences, especially personal interviews with local public administration authorities in 2003 and 2004 are compared with theory of local tourism marketing.

Keywords: city tourism, recreation, sport, country tourism, partnership, Moravian Wine Trails
Grants and funding:

Příspěvek vznikl v rámci řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně číslo MSM 6215648904 nazvaného Česká ekonomika v procesech integrace a globalizace a vývoj agrárního sektoru a sektoru služeb v nových podmínkách evropského intergrovaného trhu.

Received: February 8, 2004; Published: December 27, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Foret, M. (2005). The possibilities of the city and the country tourism in the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis53(3), 25-34. doi: 10.11118/actaun200553030025
Download citation

References

  1. FORET, M., FORETOVÁ, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180 s. ISBN 80-247-020-X
  2. POUROVÁ, M.: Agroturistika - možnosti rozvoje a perspektiva v České republice. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2000. 113 s. ISBN 80-213-0672-6
  3. POUROVÁ, M., STŘÍBRNÁ, M.: Venkovská turistika. 1. vyd. Klatovy: Úhlava, 2003. 107 s. ISBN 80-903093-5-6 Go to original source...

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.