Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2004, 52(3), 145-156 | DOI: 10.11118/actaun200452030145
Význam maloobchodních značek pro zvýšení prodeje zboží
- Ústav marketingu a obchodu, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00, Brno, Česká republika
Příspěvek přibližuje význam značek pro spotřebitele používaných jednotlivými výrobci pro identifikaci svých výrobků od výrobků ostatních. Zvláště analyzuje maloobchodní značky, jako faktor který v budoucnu může sehrát významnou roli v kupním chování obyvatel. Na příkladu firmy Beluša Foods, spol. s r. o., ukazuje na význam hodnocení výsledků úspěšnosti prodeje zboží prodávaného pod maloobchodními značkami jednotlivými obchodními řetězci.
obchodní řetězce, značky, maloobchodní značky, zboží, spotřebitel, výrobci, firma
Function of retail brands for increasing of proceeds
The paper describes the importance of brands used by producers for identification of their products (differentiation from other products) for consumers. It focuses on retail brands as a factor, which can play an important role in the buyer behaviour in the future. On the example of Beluša Foods, Ltd., the paper shows the importance of evaluation of sales results of the goods sold under retail brands by particular retail chains.
Keywords: retail chains, brands, retail brands, goods, consumer, producers, firm
Grants and funding:
Tento příspěvek je jedním z výstupů řešeného výzkumného úkolu v rámci GAČR GA 2112 nazvaného "Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy".
Received: February 16, 2004; Published: June 17, 2015 Show citation
References
- EIMOVÁ, P.: Význam maloobchodních značek pro stimulaci prodeje zboží. Diplomová práce, MZLU v Brně, 2003, 83 s.
- HESKOVÁ, M.: Jak zákazníky rychle informovat. Profit č. 11, roč. 1998, s. 2.
- HORÁKOVÁ, I.: Marketing v současné světové praxi. Praha, Grada, 1992. 364 str. ISBN 80-85424-83-5
- HORÁKOVÁ, J.: Maloobchodní značky a blízká revoluce. Zboží & Prodej, 1996, č. 21, s. 4.
- KOTLER, P.: Marketing management - analýza, plánování, využití, kontrola. Praha, Grada Publishing, 1998. 789 str. ISBN 80-7169-600-5
- MALČÍK, P.: Značka jako sebeobrana. Obchodník, měsíčník Hospodářských novin, 1998, roč. VI, s. 7. ISSN 1210-6178. 2. HORÁKOVÁ, I.: Marketing v současné světové praxi. Praha, Grada, 1992. 364 str. ISBN 80-85424-83-5
Go to original source...
- MATOUŠEK, J.: Nástrojem výběru je značka. Obchodník, měsíčník Hospodářských novin, 1998, roč. VI, č. 8, s. 25 - 26. ISSN 1210-6178.
- MATOUŠEK, J.: Nástrojem výběru je značka, rozhovor s Norbertem Furinou, jednatelem společnosti BSH Bosch a Siemens domácí spotřebiče, spol. s r. o. Obchodník, měsíčník Hospodářských novin, 1998, roč. VI, č. 8, s. 25 - 26. ISSN 1210-6178.
- VÁVROVÁ, V.: Synergický efekt image ve vertikálním managementu (II). Obchodník, měsíčník Hospodářských novin, 1998, roč. VI, s. 8, ISSN 110-6178.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.