Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2007, 55(6), 37-42 | DOI: 10.11118/actaun200755060037

MANAŽERSKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM ORGANIZACE SLUŽEB

Miroslav Brožek
Jaselská 25, 602 00 Brno, Česká republika

Cílem práce je předložení koncepčního návrhu informačního systému organizace služeb. Je zpracován na příkladu firmy podnikající na českém trhu v oblasti prodeje osobních vozů prémiové značky. Na základě analýz vnitřního a vnějšího prostředí byla zjištěna potřeba aplikace nových informačních komunikačních technologií (ICT) a souvisejících reengineeringových změn. Předkládaný model ICT obsahuje účetní IS, skladový IS, servisní IS, prodejní IS, speciální software automobilky a modul e-commerce. V rámci koncepčního návrhu ICT vzniklo modulární uspořádání nového prostředí k nově vytvořené strategii, čímž se tento přístup liší od klasického pojetí, kde existuje strategie firmy a řízení firmy a k nim se přidává jako prostředek urychlující tyto procesy výpočetní technika.

manažerský informační systém, informace, komunikační technologie, e-commerce, strategie zákazníka, reengineering

Managerial information system of the organization of the services

The aim of this work is creation conception proposal of information system. It is processed on the example of the firm making business on the czech market in the area of selling personal car of premium segment. On the basic of analysis external and internal environment was discovered a need of application of the new information communication technologies (ICT) and related reengineering changes. Submitted model ICT contains account modul, instore modul, servis modul, sales modul, special software of car company and modul e-commerce. Within the framework conception proposal of ICT arised modular arrangement of new environment to new built strategy, thereby this approach is new by classic concept, where exist strategy of firm and management of firm and to them is added as accelerating instrument of these processes information systems.

Keywords: management information system, information communication technologies, e-commerce, customer strategy, reengineering

Received: June 27, 2007; Published: November 19, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Brožek, M. (2007). Managerial information system of the organization of the services. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis55(6), 37-42. doi: 10.11118/actaun200755060037
Download citation

References

  1. DRDLA, M., RAIS, K.: Reengineering - Řízení změn ve firmě. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. 145 s. ISBN 80-7226-411-7.
  2. KEŘKOVSKÝ, M., DRDLA, M.: Strategické řízení firemních informací. Teorie pro praxi. 1. vydání., 187 s., ISBN 80-7179-730-8 Praha: C. H. Beck, 2003
  3. SVOBODA, E., BITTNER L., SVOBODA, P.: Moderní přístupy v řízení podniků v novém podnikatelském prostředí. Profesional Publishing, 2006, první vydání, 220 s., ISBN 80-86946-12-6.
  4. VEBER, J. a kol.: Management. Základy - prosperita - globalizace. Praha, Management Press 2000, 238 s. ISBN 80-7261-029-5
  5. VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O.: Management. Teorie a praxe v informační společnosti. Management Press, Ringier ČR, a. s. Praha 1999., 290 s. ISBN 80-85943-94-8
  6. VOŘÍŠEK, J.: Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha, Management Press 1997., 318 s. ISBN 80-85943-40-9

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.