Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2005, 53(6), 63-74 | DOI: 10.11118/actaun200553060063
Chování a rozhodování zákazníka při nákupu nápojů
- Ústav marketingu a obchodu, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Česká republika
V první části se příspěvek věnuje teoretickým otázkám chování a rozhodování zákazníka. Následující druhá část tyto problémy konkretizuje na příkladu pivního lokálního patriotismu. Třetí část přináší výsledky vlastního celostátního marketingového výzkumu z října-listopadu 2004. Čtvrtá část pojednává o proměnách současného životního stylu a jeho důsledcích pro chování zákazníka. V páté části je nakupování chápáno jako součást současného životního stylu a zábavy. Konečně poslední šestá část se věnuje proměnám chování zákazníka v nákupních centrech.
pivní lokální patriotismus, chování zákazníka, rozhodování, nákup nápojů, hypermarkety, životní styl, zábava, nákupní centra
Consumer behavior and decision making at beverage purchases
The first part of the paper is devoted to the theoretical problems of consumer behavior and decision masking. In the second part is used so called "beer local patriotism" as an concrete example of the mentioned problems. The third part presents own empirical results from marketing research in the Czech Republic in October-November 2004. The fourth part contents description of the contemporary life style changes and its influences for consumer behavior. In the fifth part is the purchase seen as a part of the contemporary life style and entretaiment. The last part deals with the changes of consumer behavior in the shopping centres.
Keywords: beer local patriotism, consumer behavior, decision making, beverage purchases, hypermarkets, lifestyle, entretaiment, shopping centres
Grants and funding:
Příspěvek je součástí realizace projektu řešeného v rámci GAČR č. 4 GA 2112, nazvaného Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy. Odpovědný řešitel: Prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
Received: August 8, 2005; Published: December 20, 2014 Show citation
References
- POTŮČEK, M. a kol.: Jak jsme na tom. A co dál? Strategický audit České republiky. Vydání první. Praha: CESES FSV UK 2005. 212 s. ISBN 80-86729-45-8
- TUČEK, M., FRIEDLANDEROVÁ, H. a MEDIAN: Češi na prahu nového tisíciletí. Vydání první. Praha: SLON 2000. 223 s. ISBN 80-85850-88-5
- TUČEK, M. a kol.: Dynamika české společnosti a osudy lidí na přelomu tisíciletí. Vydání první. Praha: SLON 2003. 428 s. ISBN 80-86429-22-9
- Zpráva o lidském rozvoji - Česká republika 2003. Odkud přicházíme, kdo jsme, kam jdeme? Vydání první. Praha: UNDP, Univerzita Karlova v Praze 2003, 123 s. ISBN 80-86284-33-6
- LONGMAN, L.: Neon Cages - shopping for subjectivity. In Lifestyle Shopping - The Subject of Consumption. Ed. R. Shields. pp. 40-82. Rotledge, London, 1992. 239 s. ISBN 0-415-06060-5
Go to original source...
- FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.