Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. 2013, 61, 2423-2433

https://doi.org/10.11118/actaun201361072423
Published online 2013-12-24

Proposal of system for work with innovative ideas, opportunities and innovations in the company

Viliam Lendel, Michal Varmus

Faculty of Management Science and Informatics, Dept. of Management Theories, University of Zilina, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina, Slovak Republic

References

1. CRAWFORD, C. M., DI BENEDETTO, C. A., 2005: New Product Management. Boston: Mcgraw-Hill. 608 p. ISBN 0071244336.
2. Directive of the European Commission No. 2003/361/EC. [online]. [2013-01-22]. Available on Internet: http://www.reach-compliance.eu/english/REACH-ME/engine/sources/regulations /launch-2003-361-EC.html.
3. DUPAĽ, A., BARÁNEK, I., FÜZYOVÁ, Ľ., 1997: Manažment inovácií podniku. Bratislava: Ekonóm. 262 p. ISBN 80-225-0841-1.
4. HAMEL, G., 2006: The Why, What and How of Innovation Management. [online]. Harvard Business Review: 1–12. [2013-05-18]. Available on Internet: http://xa.yimg.com/kq/groups/21548748/1016271846/name/Hamel_The+Why,­+What,+and+How+of­+Management+Innovation.pdf.
5. HARMS, F., ROHMANN, S., HEINRICH, M., DRUENER, M., TROMMSDORFF, V., 2002: Innovative marketing. Pharmaceuticals Policy and Laws. 5, 5: 135–149. ISSN 1389-2827.
6. HORŇÁKOVÁ, R., ZAUŠKOVÁ, A., 2008: Vyhodnotenie inovačného potenciálu a inovatívnosti vo vybraných malých a stredných podnikoch drevospracujúceho priemyslu. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene. 129 p. ISBN 978-80-228-1889-6.
7. CHRISTENSEN, C. M., 1997: The Innovator’s Dilemma. Boston, MA: Harvard Business. School Press. 225 p. ISBN 978-0060521998.
8. Innovation. The New Reality for National Prosperity. 2004. [online]. 21st Century Innovation Working Group. [2013-01-16]. Available on Internet: http://www.uig.gen.tr/dokumanlar/ nii_21st_century_inno­vation_report.pdf.
9. KOTLER, P., 1998: Marketing Management. Analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Grada Publishing. 710 p. ISBN 80-7169-600-5.
10. KOVAĽOVÁ, M., 2009: Inovácie ako kritický faktor zvyšovania výkonnosti podniku v strategickom systéme merania výkonnosti. In: Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Inovácie – faktor konkurencieschopnosti malých a stredných podnikov v globálnom ekonomickom prostredí. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 182–193. ISBN 978-80-8083-792-1.
11. KRŠKO, M., 2003: Inovačný potenciál – IQ spoločnosti. [online]. [2013-01-22]. Available on Internet: http://hnonline.sk/c1-21564185-inovacny-potencial-iq-vasej-spolocnosti.
12. LENDEL, V., VARMUS, M., 2012: Identification of the main problems of implementating the innovation strategy in Slovak businesses. Acta Univ. Agric. et Silvic. Mendel. Brun. 60, 4: 221–234. ISSN 1211-8516. <https://doi.org/10.11118/actaun201260040221>
13. LENDEL, V., VARMUS, M., 2011: Creation and Implementation of the Innovation Strategy in the Enterprise. Journal Economics and Management, 16, 4: 819–825. ISSN 1822-6515.
14. MIŠÍK, V. et al., 1992: Inovačný a investičný rozvoj podniku. Bratislava: Edičné stredisko VŠE, 185 p. ISBN 80-225-0365-7.
15. MOREIRA, J. et al., 2012: Marketing Innovation: Study of Determinants of Innovation in the Design and Packaging of Goods and Services-Application to Portuguese Firms. Contemporary Management Research. 8, 2: 117–129. ISSN 1813-5498. <https://doi.org/10.7903/cmr.11047>
16. OECD, 2005: Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. [online]. [2013-05-17]. Available on Internet: http://ec.europa.eu/eurostat/ramon/statmanuals/ files/9205111E.pdf.
17. ONDÁKOVÁ, J., 2010: Využívanie laterálneho marketingu vo vybraných slovenských podnikoch. Diploma thesis. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB v Banskej Bystrici.
18. PITTNER, M., ŠVEJDA, P., 2004: Řízení inovací v podniku: Regulace, řízení, vedení. Praha: Asociace inovačního podníkaní ČR, 88 p. ISBN 80-903153-2-1.
19. REN, L. et al., 2010: Sustainable competitive advantage and marketing innovation within firms: A pragmatic approach for Chinese firms. Management Research Review. 33, 1: 79–89. ISSN 2040-8269. <https://doi.org/10.1108/01409171011011580>
20. SHERGILL, G., NARGUNDKAR, R., 2005: Market orientation, marketing innovation as performance drivers: extending the paradigm. Journal of Global Marketing. 19, 1: 27–44. ISSN 0891-1762. <https://doi.org/10.1300/J042v19n01_03>
21. SIVÁK, J., 2009: Inovácie v podmienkach globálnej hospodárskej krízy. In: Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Inovácie – faktor konkurencieschopnosti malých a stredných podnikov v globálnom ekonomickom prostredí. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 320–322. ISBN 978-80-8083-792-1.
22. TIDD, J., BESSANT, J., PAVITT, K., 2007: Řízení inovací. Zavádění technologických, tržních a organizačních změn. Brno: Computer Press, 549 p. ISBN 978-80-251-1466-7.
23. TUREKOVÁ, H., MIČIETA, B., 2003: Inovačný manažment. Žilina: EDIS, 169 p. ISBN 80-8070-055-9.
24. WEIZHEN, Y., 2009: The Marketing Innovation of the Self-Medication OTC Drugs with Reference to the Reform of Medical Treatment. In: International Conference on Information Management, Innovation Management and Industrial Engineering. Xi´an, 81–87. ISBN 978-0-7695-3876-1.
25. WEST, M. A., FARR, J. L., 1990: Innovation and Creativity at work: Psychological and Organizational Strategies. Chichester: Willey. 364 p. ISBN 978-0471931874.
26. WRIGHT, P., 2010: The three levels of innovation. [online]. [2013-01-13]. Available on Internet: http://www.ceoforum.com.au/article-detail.cfm?cid=6143&t=/Paul-Wright-Invetech/ The-three-levels-of-innovation.
27. ZAUŠKOVÁ, A., 2006: Riadenie inovácií. Zvolen: TU vo Zvolene, 220 p. ISBN 80-228-1634-5.
28. ZAUŠKOVÁ, A., LOUČANOVÁ, E., 2008: Inovačný manažment. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene. 91 p. ISBN 978-80-228-1953-4.
front cover

ISSN 1211-8516 (Print)

ISSN 2464-8310 (Online)

Current issue

Review Management System NEW Indexed in DOAJ

Archive